Silniki
spełniające normę czystości spalin Euro5:
- 1.0L 16V: 4-cylindrowy silnik o mocy 68KM @ 6400obr./min. i
momencie obrotowym 93Nm @
4800obr./min. dający Vmax=154km/h i przyspiesznie 0-100km/h w 15,5s
- 1.2L 16V: 4 cylindrowy silnik o mocy 81KM @ 6400obr./min. i
momencie obrotowym 111Nm @
4800obr./min. dający Vmax=164km/h i przyspiesznie 0-100km/h w
12,1s
Pięciodrzwiowe nadwozie ma długość 3640mm, rozstaw osi
2375mm.
Masa własna: zależnie od poziomu wyposażenia od 939 do 1053kg.
Pojemność bagażnika: około 170 litrów można
zwiększyć do 994 litrów po złożeniu dzielonych 60/40 tylnych
siedzeń.
Opony i koła: 155/80 R13 lub 155/70 R14.
Zbiornik paliwa: 35l.
Foto: (C) GM
Company
W standardowym wyposażeniu: poduszki kierowcy i pasażera (z
wyłącznikiem), boczne poduszki, kurtyny powietrzne, ABS, ISOFIX,
immobilizer, wspomaganie kierownicy, regulowana wysokość fotela
kierowcy, przyciemniane szyby. Dodatkowo w wersji LS: radio z CD/MP3
oraz z wejściami USB i AUX, zdalnie sterowany centralny zamek,
elektrycznie podnoszone szyby przednie, regulowana kolumna kierownicy,
przednie lampy przeciwmgielne, klimatyzacja. W najbogatszej wersji LT
dodatkowo: relingi dachowe, sterowanie radia z kierownicy, elektrycznie
regulowane i podgrzewane lusterka, komputer pokładowy, klimatyzacja
automatyczna. Za doplatą (~1000zł) w każdej wersji: system stabilizacji
toru jazdy ESC. Spark posiada możliwość dostosowania silnika do montażu
instalacji LPG.
W listopadzie 2009 r. w
teście
zderzeniewym przeprowadzonym przez EuroNCAP nowy Chevrolet
Spark otrzymał ****.
Spark EV
W listopadzie 2012 r. zaprezentowano Sparka EV z
napędem elektrycznym, którego sprzedaż ma rozpocząć się od 2013
r. w Kalifornii.
Spark EV jest napędzany silnikiem elektrycznym chłodzonym
olejem na magnesy trwałe, który generuje moc rzędu 130 KM i
moment obrotowy 542 Nm. Silnik współpracuje z koaksjalnym
zespołem napędowym. Spark EV osiąga 100 km/h poniżej 8,5 s.
Dedykowana ładowarka prądem stałym będzie umożliwiać naładowanie
akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 20kWh do poziomu
80% w 20 min. Standardowa ładowarka dołączana do sieci 120V (lub
240V) umożliwia ładowanie w 7 h.