chevrolet.pl Internetowy Klub Chevroleta index
Forum dyskusyjne AutoKacik.pl Rejestracja Logowanie
 
Witamy na stronie użytkowników i sympatyków aut CHEVROLET LACETTI
 
  Chevrolet Lacetti to już III generacja popularnej Nubiry. W Polsce sprzedawany jako Lacetti, a na innych rynkach m.in. jako Chevrolet Nubira, Holden Viva, Suzuki Forenza/Reno, Buick Excelle, Chevrolet Optra.
  Lacetti to auto kompaktowe, występujące w 3 wersjach nadwoziowych jako: 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan i kombi. Do Lacetti są montowane szesnastozaworowe silniki benzynowe 1.4, 1.6 i 1.8, a na niektórych rynkach także 2.0. Na wyposażenie wszedł również turbodoładowany diesel 2.0, zbudowany w technologii CommonRail.
  Na potrzeby startów w wyścigach powstała wersja Lacetti WTCC oraz jego ucywilniona wersja WTCC R+ z turbodoładowanym, benzynowym motorem 2.0.
  Pod koniec 2008 roku zaprezentowano nową generację Chevroleta Lacetti w wersji sedan, modelu oznaczonego J300. Produkcja i sprzedaż w Korei Płd. ruszyła w 2008 r. W Europie jest dostępny od początku 2009 r. jako Chevrolet Cruze
.
Skocz do: Przydatne linki:
 

Lacetti sedan
Lacetti

Wersje wyposażenia: SE, SX, CDX, Plus, Star, Elite, Premium, Platinum
Silniki: benzynowe 1.4 16V, 1.6 16V, 1.8 16V oraz diesel 2.0 16V TCDI

Silnik 1.4 16V: DOHC, MPI, R4, 1399cm3 (ozn. F14D)
Moc maksymalna: 70kW, 95KM @ 6200
Max moment obrotowy: 131Nm @ 4400
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, Sprzęgło: hydrauliczne
- Max prędkość: 175km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 11.6s
Zużycie paliwa: miasto: 9.8, poza miastem: 5.7, średnio: 7.2 (l/100km); Emisja CO2: 171g/km

Silnik 1.6 16V: DOHC, MPI, R4, 1598cm3 (ozn. F16D)
Moc maksymalna: 80kW, 109KM @ 5800
Max moment obrotowy: 150Nm @ 3600
Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna, Sprzęgło wielotarczowe, hydrokinetyczne
- Max prędkość: 175km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 11.5s
Zużycie paliwa: miasto: 11.4, poza miastem: 6.1, średnio: 8.1 (l/100km); Emisja CO2: 195g/km
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, Sprzęgło: hydrauliczne
- Max prędkość: 187km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 10.7s
Zużycie paliwa: miasto: 9.2, poza miastem: 5.9, średnio: 7.1 (l/100km); Emisja CO2: 178g/km

Silnik

Silnik 1.8 16V: DOHC, MPI, R4, 1796cm3 (ozn. T18SED)
Moc maksymalna: 89kW, 122KM @ 5800
Max moment obrotowy: 169Nm @ 3600
Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna, Sprzęgło wielotarczowe, hydrokinetyczne
- Max prędkość: 187km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 10.9s
Zużycie paliwa: miasto: 12.2, poza miastem: 6.8, średnio: 8.8 (l/100km); Emisja CO2: 210g/km
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, Sprzęgło: hydrauliczne
- Max prędkość: 195km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 9.8s
Zużycie paliwa: miasto: 9.9, poza miastem: 5.9, średnio: 7.4 (l/100km); Emisja CO2: 183g/km

Diesel 2.0 16V: SOHC, CTDI, R4, 1991cm3 (ozn. )
Moc maksymalna: 89kW, 121KM @ 3800
Max moment obrotowy: 280Nm @ 2000
Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna, Sprzęgło wielotarczowe, hydrokinetyczne
- Max prędkość: 175km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 11.5s
Zużycie paliwa: miasto: 8.4, poza miastem: 5.5, średnio: 6.6 (l/100km); Emisja CO2: 172g/km
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, Sprzęgło: hydrauliczne
- Max prędkość: 186km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 9.8s
Zużycie paliwa: miasto: 7.1, poza miastem: 4.8, średnio: 5.7 (l/100km); Emisja CO2: 149g/km

Zawieszenie
Przód: kolumny McPhersona, wahacze poprzeczne, stabilizator
Tył: podwójne wahacze Dual Link, stabilizator
Amortyzatory: hydrauliczno-gazowe
Hamulce tarczowe przód i tył, 4-knałowy ABS z EBD

Rozmiar obręczy: 6Jx15, Rozstaw śrub: 4x114.3, Offset: 44, Otwór centr.: 56.5
Opony 195/55R15

Zbiornik paliwa: 60l, Paliwo Pb95, Klasa emisji: Euro IV

Wymiary na zewnątrz: długość 4515, szerokość 1725, wysokość 1445mm
Rozstaw osi: 2600, Rozstaw kół przód/tył: 1480/1480mm
Minimalny promień skrętu: 5.2m
Pojemność bagażnika: 405/1225litrów
Masa własna (1.4;1.6;1.8): 1175-1225; 1180-1230; 1210-1260 kg
Dopuszczalna masa całkowita (1.4;1.6;1.8): 1660; 1665; 1695kg
Przyczepa z hamulcami / bez hamulców: 1100kg / 550kg, Nacisk na hak: 75kg

Kokpit

Wyposażenie standardowe (wersja Plus):
Wspomaganie kierownicy, Regulowana w pionie kolumna kierownicy
Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
Hamulce tarczowe przód i tył, ABS
Elektrycznie sterowane szyby przednie
Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
Centralny zamek z pilotem
Radio z odtwarzaczem płyt CD i 4 głośniki
Immobiliser
Siedzenie kierowcy z regulacją wysokości
Tylny nawiew grzewczy
Asymetrycznie dzielona kanapa tylna 60/40
Zabezpieczenie tylnych drzwi przed otwarciem przez dzieci
Uchwyty Isofix do mocowania fotelika dziecięcego
Sygnalizacja świetlna niezapiętego pasa bezpieczeństwa kierowcy
Światła przednie z regulacją wysokości
Przyciemniane szyby
Zegar cyfrowy
Lusterka zewnętrzne, zderzaki, listwy boczne w kolorze nadwozia
Zapalniczka i popielniczka z lampką, dodatkowe gniazdo 12 V

Dodatkowo w wersji
Star
Klimatyzacja manualna z filtrem powietrza

Dodatkowo w wersji
Elite
Kierownica i gałka zmiany biegów pokryte skórą
Schowek pod siedzeniem
Aplikacje metalizowane na desce rozdzielczej
Regulowana w dwóch płaszczyznach (pion/poziom) kol. kierownicy
Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
6 głośników

Dodatkowo w wersji
Premium
Klimatyzacja automatyczna
Boczne poduszki powietrzne

Dodatkowo w wersji
Platinum
System kontroli trakcji TC
Radioodtwarzacz ze zmieniarką na 5 płyt CD
Obręcze kół ze stopów lekkich (6Jx15 Sporty)
Wspomaganie kierownicy zależne od prędkości samochodu
Odchylane zagłówki
Tylny podłokietnik środkowy wraz z popielniczką

A na poniższym zdjęciu tyłeczek sedana z lepkami klubowymi :)

Tył

 Jako ciekawostka - Chevrolet Lacetti sedan woził gwiazdy w programie Top Gear telewizji BBC w latach 2006-2010 jako "auto za rozsądną cenę": Top_Gear_test_track Chevrolet_Lacetti
^UP^

Lacetti hatchback
Lacetti

Wersje wyposażenia: SE, SX, CDX, Star, Elite, Platinum
Silniki: benzynowe 1.4 16V, 1.6 16V, 1.8 16V oraz diesel 2.0 16V TCDi

Silnik 1.4 16V: DOHC, MPI, R4, 1399cm3 (ozn. F14D)
Moc maksymalna: 70kW, 95KM @ 6200
Max moment obrotowy: 131Nm @ 4400
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, Sprzęgło: hydrauliczne
- Max prędkość: 175km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 11.6s
Zużycie paliwa: miasto: 9.8, poza miastem: 5.7, średnio: 7.2 (l/100km); Emisja CO2: 171g/km

Silnik 1.6 16V: DOHC, MPI, R4, 1598cm3 (ozn. F16D)
Moc maksymalna: 80kW, 109KM @ 5800
Max moment obrotowy: 150Nm @ 3600
Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna, Sprzęgło wielotarczowe, hydrokinetyczne
- Max prędkość: 175km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 11.5s
Zużycie paliwa: miasto: 11.4, poza miastem: 6.1, średnio: 8.1 (l/100km); Emisja CO2: 195g/km
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, Sprzęgło: hydrauliczne
- Max prędkość: 187km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 10.7s
Zużycie paliwa: miasto: 9.2, poza miastem: 5.9, średnio: 7.1 (l/100km); Emisja CO2: 178g/km

Silnik 1.8 16V: DOHC, MPI, R4, 1796cm3 (ozn. T18SED)
Moc maksymalna: 89kW, 122KM @ 5800
Max moment obrotowy: 169Nm @ 3600
Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna, Sprzęgło wielotarczowe, hydrokinetyczne
- Max prędkość: 184km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 10.9s
Zużycie paliwa: miasto: 12.2, poza miastem: 6.8, średnio: 8.8 (l/100km); Emisja CO2: 210g/km
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, Sprzęgło: hydrauliczne
- Max prędkość: 194km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 9.8s
Zużycie paliwa: miasto: 9.9, poza miastem: 5.9, średnio: 7.4 (l/100km); Emisja CO2: 183g/km

Diesel 2.0 16V: SOHC, CTDI, R4, 1991cm3 (ozn. )
Moc maksymalna: 89kW, 121KM @ 3800
Max moment obrotowy: 280Nm @ 2000
Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna, Sprzęgło wielotarczowe, hydrokinetyczne
- Max prędkość: 175km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 11.5s
Zużycie paliwa: miasto: 8.4, poza miastem: 5.5, średnio: 6.6 (l/100km); Emisja CO2: 172g/km
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, Sprzęgło: hydrauliczne
- Max prędkość: 186km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 9.8s
Zużycie paliwa: miasto: 7.1, poza miastem: 4.8, średnio: 5.7 (l/100km); Emisja CO2: 149g/km

Lacetti 5dr

Zawieszenie
przód: kolumny McPhersona, tył: podwójne wahacze Dual Link
Hamulce tarczowe przód i tył, 4-knałowy ABS
Rozmiar obręczy: 6Jx15, Rozstaw śrub: 4x114.3, Offset: 44, Opony 195/55R15

Zbiornik paliwa: 60l, Paliwo Pb95, Klasa emisji: Euro IV

Wymiary na zewnątrz: długość 4295, szerokość 1725, wysokość 1445mm
Rozstaw osi 2600, Rozstaw kół przód/tył 1480/1480mm
Minimalny promień skrętu: 5.2m
Pojemność bagażnika 275/1045litrów
Masa własna (1.4;1.6;1.8): 1150; 1170; 1190 kg
Przyczepa z hamulcami / bez hamulców: 1100kg / 550kg, Nacisk na hak: 75kg

Kokpit
^UP^
Lacetti kombi
kombi

Wersje wyposażenia
: SE, SX, CDX, Plus, Star, Elite, Platinum
Silniki: benzynowe 1.6 16V, 1.8 16V oraz diesel 2.0 16V TCDi

Silnik 1.6 16V: DOHC, MPI, R4, 1598cm3 (ozn. F16D)
Moc maksymalna: 80kW, 109KM @ 5800
Max moment obrotowy: 150Nm @ 3600
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, Sprzęgło: hydrauliczne
- Max prędkość: 187km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 11.4s
Zużycie paliwa: miasto: 10.1, poza miastem: 6.4, średnio: 7.8 (l/100km); Emisja CO2: 181g/km

Silnik 1.8 16V: DOHC, MPI, R4, 1796cm3 (ozn. T18SED)
Moc maksymalna: 89kW, 122KM @ 5800
Max moment obrotowy: 169Nm @ 3600
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, Sprzęgło: hydrauliczne
- Max prędkość: 195km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 10.6s
Zużycie paliwa: miasto: 9.9, poza miastem: 5.9, średnio: 7.4 (l/100km); Emisja CO2: 183g/km

1.8

Diesel 2.0 16V: SOHC, CTDI, R4, 1991cm3 (ozn. )
Moc maksymalna: 89kW, 121KM @ 3800
Max moment obrotowy: 280Nm @ 2000
Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna, Sprzęgło wielotarczowe, hydrokinetyczne
- Max prędkość: 175km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 11.5s
Zużycie paliwa: miasto: 8.4, poza miastem: 5.5, średnio: 6.6 (l/100km); Emisja CO2: 172g/km
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, Sprzęgło: hydrauliczne
- Max prędkość: 186km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 9.8s
Zużycie paliwa: miasto: 7.1, poza miastem: 4.8, średnio: 5.7 (l/100km); Emisja CO2: 149g/km

kokpit

Zawieszenie przód: kolumny McPhersona, tył: podwójne wahacze
Hamulce tarczowe przód i tył, 4-knałowy ABS
Rozmiar obręczy: 6Jx15, Rozstaw śrub: 4x114.3, Offset: 44, Opony 195/55R15

Zbiornik paliwa: 60L, Paliwo Pb95, Klasa emisji: Euro IV

Wymiary na zewnątrz: długość 4580, szerokość 1725, wysokość 1445mm
Rozstaw osi 2600mm, Rozstaw kół przód/tył 1480/1500mm
Pojemność bagażnika 400/1410 litrów
Masa własna: 1250-1300kg
Przyczepa z hamulcami / bez hamulców: 1765kg / 610kg
^UP^

Lacetti - kolory nadwozia

^UP^

Lacetti WTCC
wtcc Foto: (C) GM Company

Lacetti WTCC zostało przygotowane do startów w wyścigach FIA World Touring Car Championship.
Silnik 4-cylindrowy o pojemności 2.0 litra

Moc: 280KM @ 8,500obr/min
Moment obr.: 267Nm @ 5,800obr/min
Prędkość max.: 254 km/h
Przeniesienie napędu: 6-biegowa sekwencyjna skrzynia, z mechanicznym sprzęgłem i z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu.

Więcej info na: 
chevroleteurope
logo

WTCC R+ cywilna wyścigówka
wtccR

Dla cywilnych użytkowników aut została przygotowana wersja WTCC R+.
Silnik 2.0 turbo (0.5 bara)
Moc: 172 KM @ 6000obr/min
Moment obrotowy: 230Nm @ 4900 obr/min

Prędkość maksymalna: 217 km/h
Przyspieszenie do 100km/h: 8s

Wzmocnione hamulce (4-tłoczkowe zaciski) o większych tarczach (325mm)
Obniżone (30mm), wzmocnione i udoskonalone zawieszenie
Dyferencjał o ograniczonym poślizgu
Koła: 17x7", Gumy: 215/45
Sportowy wydech


Chevrolet WTCC Ultra z silnikiem Diesla
Ta wersja jest wyposażona w silnik diesla 2.0 o mocy 190KM i momencie obrotowym 400Nm.
Przyspieszenie do 100km/h w 7.4s.

W polskich salonach był dostępny Lacetti WTCC Street Edition z tuningiem optycznym.
^UP^

Lacetti diesel TCDi
Diesel

Premiera silnika TCDi w grudniu 2006, a sprzedaż w Polsce od wiosny 2007 r.
Zaprojektowany przy współudziale znanej włoskiej firmy VM Motori.

Turbo diesel TCDi 2.0 SOHC 16V Common Rail (2. generacja, 1600 bar)
Pojemność: 1991cm3

Dla Lacetti/Nubira
Stała geometria łopatek turbiny
Moc: 121KM (88kW) @ 3800obr./min.
Moment obr.: 280Nm @ 2000obr./min.

Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8s
Prędkość maksymalna: 186km/h

Dla Captiva i Epica
Zmienna geometria łopatek turbiny

Moc: 150KM (110kW) @ 3800obr./min.
Moment obr.: 320Nm @ 2000obr./min.
^UP^

Test zderzeniowy Suzuki Forenza

Lacetti nie miało testu zderzeniowego w Europie, ale bliźniacze Suzuki Forenza miało testy w USA.

W testach wykonanych przez the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) otrzymało oceny:
- dla zderzenia czołowego pod względem ochrony tak kierowcy jak i pasażera: ****
- dla zderzenia bocznego pod względem ochrony na przednim jak i na tylnym siedzeniu: ***
- dla ochrony przed dachowaniem: ****
Wszystkie oceny w pięciogwiazdkowej skali (*****).

 Test zderzenia czołowego wykonywany jest przy prędkości 35mph. Auto uderza całą szerokością w sztywną barierę (symulacja czołowego zderzenia). Badane są szanse odniesienia poważnych obrażeń głowy i klatki piersiowej przez kierowcę i pasażera (wymagających hospitalizacji lub zagrażających życiu).
***** = 10% lub mniej szans na ciężkie obrażenia
**** = 11% do 20% szans na ciężkie obrażenia
*** = 21% do 35% szans na ciężkie obrażenia
** = 36% do 45% szans na ciężkie obrażenia
* = 46% lub więcej szans na ciężkie obrażenia

 W czasie testu zderzenia bocznego w testowane auto uderza deformowalna bariera o masie 3015pound z prędkością 38.5mph (symulacja uderzenia bocznego przez inne auto). Badane są szanse odniesienia poważnych obrażeń przez kierowcę i pasażera za kierowcą (wymagających hospitalizacji lub zagrażających życiu).
***** = 5% lub mniej szans na ciężkie obrażenia
**** = 6% do 10% szans na ciężkie obrażenia
*** = 11% do 20% szans na ciężkie obrażenia
** = 21% do 25% szans na ciężkie obrażenia
* = 26% lub więcej szans na ciężkie obrażenia

 Natomiast w testach wykonanych przez the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), dla zderzenia czołowego dostało ocenę A - Acceptable, a dla zderzenia bocznego otrzymało ocenę P - Poor.
 Test zderzenia czołowego jest wykonywany przy prędkości 40mph. Auto uderza w deformowalną barierę tylko na 40% swojej szerokości (symulacja typowego zderzenia czołowego).
 W czasie testu zderzenia bocznego w testowane auto uderza deformowalna bariera o masie 1500kg z prędkością 31mph (symulacja uderzenia bocznego przez auto typu SUV).

IIHS zderzenie czołowe
Ocena ogólna czołowego testu zderzeniowego: A - Acceptable
Structure/safety cage: Good
Injury measures:
- Head/neck: Acceptable
- Chest: Good
- leg/foot, left: Good
- Leg/foot, right: Marginal
Restraints/dummy kinematics: Acceptable

IIHS Zderzenie boczne
Ocena ogólna bocznego testu zderzeniowego: P - Poor
Structure/safety cage: Poor
Driver Injury measures:
- Head/neck: Acceptable
- Torso: Good
- Pelvis/leg: Poor
Head protection: Good
Rear passenger Injury measures:
- Head/neck: Poor
- Torso: Good
- Pelvis/leg: Acceptable
Head protection: Acceptable

Skala ocen: G - Good, A - Acceptable, M - Marginal, P - Poor
^UP^

Eksploatacja

 Chevrolet Lacetti wymaga przeglądów co 15 tys. km albo co rok. W przypadku silników benzynowych wymianie podlegają:
 Do pobrania plik w Excelu GM_L.xls z kosztami eksploatacji Lacetti 1.6 od zakupu w 2006 r. Średnie spalanie w tym czasie wyszło 8,1 l/100km.
^UP^

Publikacje
Część materiałów i zdjęć zaczerpnięta ze stron (C) GM Corp.
^UP

Porady techniczne
^UP^
Strona główna