Witamy
na stronie
użytkowników i sympatyków aut CHEVROLET LACETTI
|
Chevrolet
Lacetti to już III generacja popularnej Nubiry. W Polsce
sprzedawany jako Lacetti, a na innych
rynkach m.in. jako Chevrolet Nubira, Holden Viva, Suzuki Forenza/Reno,
Buick Excelle,
Chevrolet Optra.
Lacetti
to auto kompaktowe, występujące w 3 wersjach nadwoziowych
jako: 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan i kombi. Do
Lacetti są montowane szesnastozaworowe silniki benzynowe 1.4, 1.6 i
1.8, a na
niektórych rynkach także 2.0. Na wyposażenie
wszedł
również turbodoładowany diesel 2.0,
zbudowany w technologii CommonRail.
Na
potrzeby startów w wyścigach powstała wersja Lacetti WTCC
oraz jego
ucywilniona wersja WTCC R+ z turbodoładowanym, benzynowym
motorem 2.0.
Pod koniec 2008 roku zaprezentowano nową generację
Chevroleta Lacetti w wersji sedan, modelu oznaczonego J300. Produkcja
i sprzedaż w Korei Płd. ruszyła w 2008 r. W Europie
jest dostępny od początku 2009 r. jako Chevrolet Cruze.
|
Skocz
do:
|
Przydatne
linki:
|
Lacetti
sedan

Wersje wyposażenia:
SE, SX, CDX, Plus, Star, Elite,
Premium, Platinum
Silniki: benzynowe 1.4
16V, 1.6 16V, 1.8 16V oraz diesel 2.0 16V TCDI
Silnik 1.4 16V:
DOHC, MPI, R4, 1399cm3 (ozn. F14D)
Moc maksymalna: 70kW, 95KM @ 6200
Max moment obrotowy: 131Nm @ 4400
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, Sprzęgło: hydrauliczne
- Max prędkość: 175km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 11.6s
Zużycie paliwa: miasto: 9.8, poza miastem: 5.7, średnio: 7.2 (l/100km);
Emisja CO2: 171g/km
Silnik 1.6 16V:
DOHC, MPI, R4, 1598cm3 (ozn. F16D)
Moc maksymalna: 80kW, 109KM @ 5800
Max moment obrotowy: 150Nm @ 3600
Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna, Sprzęgło
wielotarczowe, hydrokinetyczne
- Max prędkość: 175km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 11.5s
Zużycie paliwa: miasto: 11.4, poza miastem: 6.1, średnio: 8.1
(l/100km); Emisja CO2: 195g/km
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, Sprzęgło: hydrauliczne
- Max prędkość: 187km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 10.7s
Zużycie paliwa:
miasto: 9.2, poza miastem: 5.9, średnio: 7.1 (l/100km);
Emisja CO2: 178g/km

Silnik 1.8 16V:
DOHC, MPI, R4, 1796cm3 (ozn. T18SED)
Moc maksymalna: 89kW, 122KM @ 5800
Max moment obrotowy: 169Nm @ 3600
Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna, Sprzęgło
wielotarczowe, hydrokinetyczne
- Max prędkość: 187km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 10.9s
Zużycie paliwa: miasto: 12.2, poza miastem: 6.8, średnio: 8.8
(l/100km); Emisja CO2: 210g/km
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, Sprzęgło: hydrauliczne
- Max prędkość: 195km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 9.8s
Zużycie paliwa: miasto: 9.9, poza miastem: 5.9, średnio: 7.4 (l/100km);
Emisja CO2: 183g/km
Diesel 2.0 16V:
SOHC, CTDI, R4, 1991cm3 (ozn. )
Moc maksymalna: 89kW, 121KM @ 3800
Max moment obrotowy: 280Nm @ 2000
Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna, Sprzęgło
wielotarczowe, hydrokinetyczne
- Max prędkość: 175km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 11.5s
Zużycie paliwa: miasto: 8.4, poza miastem: 5.5, średnio: 6.6 (l/100km);
Emisja CO2: 172g/km
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, Sprzęgło: hydrauliczne
- Max prędkość: 186km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 9.8s
Zużycie paliwa: miasto: 7.1, poza miastem: 4.8, średnio: 5.7 (l/100km);
Emisja CO2: 149g/km
Zawieszenie
Przód: kolumny McPhersona, wahacze poprzeczne, stabilizator
Tył:
podwójne wahacze Dual Link, stabilizator
Amortyzatory: hydrauliczno-gazowe
Hamulce tarczowe przód i tył, 4-knałowy ABS z EBD
Rozmiar obręczy: 6Jx15, Rozstaw śrub: 4x114.3, Offset: 44,
Otwór centr.: 56.5
Opony 195/55R15
Zbiornik paliwa: 60l, Paliwo Pb95, Klasa emisji: Euro IV
Wymiary na
zewnątrz: długość 4515, szerokość 1725, wysokość 1445mm
Rozstaw osi: 2600, Rozstaw kół przód/tył:
1480/1480mm
Minimalny promień skrętu: 5.2m
Pojemność bagażnika: 405/1225litrów
Masa własna (1.4;1.6;1.8): 1175-1225; 1180-1230; 1210-1260 kg
Dopuszczalna masa całkowita (1.4;1.6;1.8): 1660; 1665; 1695kg
Przyczepa z hamulcami / bez hamulców: 1100kg / 550kg, Nacisk
na hak: 75kg

Wyposażenie
standardowe (wersja Plus):
Wspomaganie kierownicy, Regulowana w pionie kolumna kierownicy
Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
Hamulce tarczowe przód i tył, ABS
Elektrycznie sterowane szyby przednie
Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
Centralny zamek z pilotem
Radio z odtwarzaczem płyt CD i 4 głośniki
Immobiliser
Siedzenie kierowcy z regulacją wysokości
Tylny nawiew grzewczy
Asymetrycznie dzielona kanapa tylna 60/40
Zabezpieczenie tylnych drzwi przed otwarciem przez dzieci
Uchwyty Isofix do mocowania fotelika dziecięcego
Sygnalizacja świetlna niezapiętego pasa bezpieczeństwa kierowcy
Światła przednie z regulacją wysokości
Przyciemniane szyby
Zegar cyfrowy
Lusterka zewnętrzne, zderzaki, listwy boczne w kolorze nadwozia
Zapalniczka i popielniczka z lampką, dodatkowe gniazdo 12 V
Dodatkowo w wersji Star
Klimatyzacja manualna z filtrem powietrza
Dodatkowo w wersji Elite
Kierownica i gałka zmiany biegów pokryte skórą
Schowek pod siedzeniem
Aplikacje metalizowane na desce rozdzielczej
Regulowana w dwóch płaszczyznach (pion/poziom) kol.
kierownicy
Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
6 głośników
Dodatkowo w wersji Premium
Klimatyzacja automatyczna
Boczne poduszki powietrzne
Dodatkowo w wersji Platinum
System kontroli trakcji TC
Radioodtwarzacz ze zmieniarką na 5 płyt CD
Obręcze kół ze stopów lekkich (6Jx15 Sporty)
Wspomaganie kierownicy zależne od prędkości samochodu
Odchylane zagłówki
Tylny podłokietnik środkowy wraz z popielniczką
A na poniższym zdjęciu tyłeczek sedana z lepkami klubowymi :)

Lacetti
hatchback

Wersje wyposażenia:
SE, SX, CDX, Star, Elite, Platinum
Silniki:
benzynowe 1.4 16V, 1.6 16V, 1.8 16V oraz diesel 2.0 16V TCDi
Silnik 1.4 16V:
DOHC, MPI, R4, 1399cm3 (ozn. F14D)
Moc maksymalna: 70kW, 95KM @ 6200
Max moment obrotowy: 131Nm @ 4400
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, Sprzęgło: hydrauliczne
- Max prędkość: 175km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 11.6s
Zużycie paliwa: miasto: 9.8, poza miastem: 5.7, średnio: 7.2 (l/100km);
Emisja CO2: 171g/km
Silnik 1.6 16V:
DOHC, MPI, R4, 1598cm3 (ozn. F16D)
Moc maksymalna: 80kW, 109KM @ 5800
Max moment obrotowy: 150Nm @ 3600
Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna, Sprzęgło
wielotarczowe, hydrokinetyczne
- Max prędkość: 175km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 11.5s
Zużycie paliwa: miasto: 11.4, poza miastem: 6.1, średnio: 8.1
(l/100km);
Emisja CO2: 195g/km
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, Sprzęgło: hydrauliczne
- Max prędkość: 187km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 10.7s
Zużycie paliwa: miasto: 9.2, poza miastem: 5.9, średnio: 7.1 (l/100km);
Emisja CO2: 178g/km
Silnik 1.8 16V:
DOHC, MPI, R4, 1796cm3 (ozn. T18SED)
Moc maksymalna: 89kW, 122KM @ 5800
Max moment obrotowy: 169Nm @ 3600
Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna, Sprzęgło
wielotarczowe, hydrokinetyczne
- Max prędkość: 184km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 10.9s
Zużycie paliwa: miasto: 12.2, poza miastem: 6.8, średnio: 8.8
(l/100km);
Emisja CO2: 210g/km
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, Sprzęgło: hydrauliczne
- Max prędkość: 194km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 9.8s
Zużycie paliwa: miasto: 9.9, poza miastem: 5.9, średnio: 7.4 (l/100km);
Emisja CO2: 183g/km
Diesel 2.0 16V:
SOHC, CTDI, R4, 1991cm3 (ozn. )
Moc maksymalna: 89kW, 121KM @ 3800
Max moment obrotowy: 280Nm @ 2000
Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna, Sprzęgło
wielotarczowe, hydrokinetyczne
- Max prędkość: 175km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 11.5s
Zużycie paliwa: miasto: 8.4, poza miastem: 5.5, średnio: 6.6 (l/100km);
Emisja CO2: 172g/km
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, Sprzęgło: hydrauliczne
- Max prędkość: 186km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 9.8s
Zużycie paliwa: miasto: 7.1, poza miastem: 4.8, średnio: 5.7 (l/100km);
Emisja CO2: 149g/km

Zawieszenie
przód: kolumny McPhersona, tył:
podwójne wahacze Dual Link
Hamulce tarczowe przód i tył, 4-knałowy ABS
Rozmiar obręczy: 6Jx15, Rozstaw śrub: 4x114.3, Offset: 44, Opony
195/55R15
Zbiornik paliwa: 60l, Paliwo Pb95, Klasa emisji: Euro IV
Wymiary na
zewnątrz: długość 4295, szerokość 1725, wysokość 1445mm
Rozstaw osi 2600, Rozstaw kół przód/tył
1480/1480mm
Minimalny promień skrętu: 5.2m
Pojemność bagażnika 275/1045litrów
Masa własna (1.4;1.6;1.8): 1150; 1170; 1190 kg
Przyczepa z hamulcami / bez hamulców: 1100kg / 550kg, Nacisk
na hak: 75kg

Lacetti
kombi

Wersje wyposażenia:
SE, SX, CDX, Plus, Star, Elite,
Platinum
Silniki: benzynowe 1.6
16V, 1.8 16V oraz diesel 2.0 16V TCDi
Silnik 1.6 16V:
DOHC, MPI, R4, 1598cm3 (ozn. F16D)
Moc maksymalna: 80kW, 109KM @ 5800
Max moment obrotowy: 150Nm @ 3600
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, Sprzęgło: hydrauliczne
- Max prędkość: 187km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 11.4s
Zużycie paliwa: miasto: 10.1, poza miastem: 6.4, średnio: 7.8
(l/100km); Emisja CO2: 181g/km
Silnik 1.8 16V:
DOHC, MPI, R4, 1796cm3 (ozn. T18SED)
Moc maksymalna: 89kW, 122KM @ 5800
Max moment obrotowy: 169Nm @ 3600
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, Sprzęgło: hydrauliczne
- Max prędkość: 195km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 10.6s
Zużycie paliwa: miasto: 9.9, poza miastem: 5.9, średnio: 7.4 (l/100km);
Emisja CO2: 183g/km

Diesel 2.0 16V:
SOHC, CTDI, R4, 1991cm3 (ozn. )
Moc maksymalna: 89kW, 121KM @ 3800
Max moment obrotowy: 280Nm @ 2000
Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna, Sprzęgło
wielotarczowe, hydrokinetyczne
- Max prędkość: 175km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 11.5s
Zużycie paliwa: miasto: 8.4, poza miastem: 5.5, średnio: 6.6 (l/100km);
Emisja CO2: 172g/km
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, Sprzęgło: hydrauliczne
- Max prędkość: 186km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 9.8s
Zużycie paliwa: miasto: 7.1, poza miastem: 4.8, średnio: 5.7 (l/100km);
Emisja CO2: 149g/km

Zawieszenie
przód: kolumny McPhersona, tył:
podwójne wahacze
Hamulce tarczowe przód i tył, 4-knałowy ABS
Rozmiar obręczy: 6Jx15, Rozstaw śrub: 4x114.3, Offset: 44, Opony
195/55R15
Zbiornik paliwa: 60L, Paliwo Pb95, Klasa emisji: Euro IV
Wymiary na
zewnątrz: długość 4580, szerokość 1725, wysokość 1445mm
Rozstaw osi 2600mm, Rozstaw kół przód/tył
1480/1500mm
Pojemność bagażnika 400/1410 litrów
Masa własna: 1250-1300kg
Przyczepa z hamulcami / bez hamulców: 1765kg / 610kg
Lacetti - kolory nadwozia
- GALAXY BIAŁY (SOLID) 11U
- MINT ZIELONY (METALLIC) 35U
- SUPER CZERWONY (SOLID) 73L
- SUNSET POMARAŃCZOWY (METALLIC) 54U
- CZERWONY ROCK (MICA) 70U
- MELANGE BEŻ (METALLIC) 68U
- PEARL CZARNY (MICA) 87U
- POLY SREBRNY (METALLIC) 92U
- IMPERIAL NIEBIESKI (MICA) 26V
- DENIM NIEBIESKI (MICA) 31U
- KHAKI ZIELONY (MICA) 44V
- DARK TURKUS (MICA) 58U
Lacetti
WTCC
Foto: (C) GM Company
Lacetti WTCC zostało przygotowane do startów w wyścigach FIA
World Touring Car Championship.
Silnik
4-cylindrowy
o pojemności 2.0 litra
Moc: 280KM @
8,500obr/min
Moment obr.: 267Nm @ 5,800obr/min
Prędkość max.: 254 km/h
Przeniesienie
napędu: 6-biegowa sekwencyjna skrzynia, z mechanicznym
sprzęgłem i
z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu.
Więcej info
na: chevroleteurope

WTCC
R+ cywilna wyścigówka

Dla cywilnych
użytkowników
aut została przygotowana wersja WTCC R+.
Silnik 2.0 turbo (0.5 bara)
Moc: 172 KM @
6000obr/min
Moment obrotowy: 230Nm @ 4900 obr/min
Prędkość maksymalna: 217 km/h
Przyspieszenie do 100km/h: 8s
Wzmocnione hamulce (4-tłoczkowe zaciski) o większych tarczach (325mm)
Obniżone (30mm), wzmocnione i udoskonalone zawieszenie
Dyferencjał o ograniczonym poślizgu
Koła: 17x7", Gumy: 215/45
Sportowy wydech
Chevrolet
WTCC Ultra z silnikiem Diesla
Ta wersja jest wyposażona w silnik diesla 2.0 o mocy 190KM i momencie
obrotowym 400Nm.
Przyspieszenie do 100km/h w 7.4s.
W
polskich salonach był dostępny Lacetti WTCC Street Edition z tuningiem
optycznym.
Lacetti
diesel TCDi

Premiera silnika TCDi w grudniu 2006, a sprzedaż w Polsce od wiosny
2007 r.
Zaprojektowany przy współudziale znanej włoskiej
firmy VM
Motori.
Turbo diesel TCDi 2.0 SOHC 16V Common Rail (2. generacja, 1600 bar)
Pojemność: 1991cm3
Dla
Lacetti/Nubira
Stała geometria łopatek turbiny
Moc: 121KM (88kW) @ 3800obr./min.
Moment
obr.: 280Nm @ 2000obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8s
Prędkość maksymalna: 186km/h
Dla Captiva i
Epica
Zmienna
geometria łopatek turbiny
Moc: 150KM (110kW) @
3800obr./min.
Moment
obr.: 320Nm @ 2000obr./min.
Test
zderzeniowy Suzuki Forenza
Lacetti nie miało testu zderzeniowego w
Europie, ale bliźniacze Suzuki Forenza miało testy w USA.
W testach wykonanych przez the National Highway Traffic Safety
Administration (NHTSA) otrzymało oceny:
- dla zderzenia czołowego pod względem ochrony tak kierowcy jak i
pasażera: ****
- dla zderzenia bocznego pod względem ochrony na przednim jak i na
tylnym siedzeniu: ***
- dla ochrony przed dachowaniem: ****
Wszystkie oceny w pięciogwiazdkowej skali (*****).
Test
zderzenia czołowego wykonywany jest przy prędkości 35mph. Auto
uderza całą szerokością w sztywną barierę (symulacja
czołowego
zderzenia). Badane są szanse odniesienia poważnych obrażeń głowy i
klatki piersiowej przez kierowcę i pasażera
(wymagających
hospitalizacji lub zagrażających życiu).
*****
= 10% lub mniej szans na ciężkie obrażenia
****
= 11% do 20% szans na ciężkie obrażenia
*** =
21% do 35% szans
na ciężkie obrażenia
** =
36% do 45% szans
na ciężkie obrażenia
* =
46% lub więcej szans
na ciężkie obrażenia
W
czasie testu zderzenia bocznego w testowane auto uderza deformowalna
bariera o masie 3015pound z prędkością 38.5mph (symulacja uderzenia
bocznego przez inne auto). Badane są szanse odniesienia poważnych
obrażeń przez kierowcę i pasażera za kierowcą
(wymagających hospitalizacji lub zagrażających życiu).
*****
= 5% lub mniej szans
na ciężkie obrażenia
****
= 6% do 10% szans
na ciężkie obrażenia
*** =
11% do 20% szans
na ciężkie obrażenia
** =
21% do 25% szans
na ciężkie obrażenia
* =
26% lub więcej szans
na ciężkie obrażenia
Natomiast
w testach wykonanych przez the Insurance Institute for
Highway Safety (IIHS), dla zderzenia czołowego dostało ocenę
A -
Acceptable, a dla zderzenia bocznego otrzymało ocenę P - Poor.
Test zderzenia czołowego jest wykonywany przy prędkości
40mph. Auto
uderza w deformowalną barierę tylko na 40%
swojej szerokości (symulacja
typowego zderzenia czołowego).
W czasie
testu zderzenia bocznego w testowane auto uderza deformowalna
bariera o masie 1500kg z prędkością 31mph (symulacja uderzenia bocznego
przez auto typu SUV).
IIHS
zderzenie czołowe
Ocena
ogólna czołowego testu zderzeniowego: A
- Acceptable
Structure/safety cage: Good
Injury measures:
- Head/neck: Acceptable
- Chest: Good
- leg/foot, left: Good
- Leg/foot, right: Marginal
Restraints/dummy kinematics: Acceptable
IIHS
Zderzenie boczne
Ocena
ogólna bocznego testu zderzeniowego: P
- Poor
Structure/safety cage: Poor
Driver Injury measures:
- Head/neck: Acceptable
- Torso: Good
- Pelvis/leg: Poor
Head protection: Good
Rear passenger Injury measures:
- Head/neck: Poor
- Torso: Good
- Pelvis/leg: Acceptable
Head protection: Acceptable
Skala ocen: G - Good, A - Acceptable, M - Marginal, P - Poor
Chevrolet
Lacetti wymaga przeglądów co 15 tys. km albo co
rok. W
przypadku silników benzynowych wymianie podlegają:
- co 15kkm: olej (zalecany syntetyk 5W30), filtr oleju, filtr
kabinowy
- co 30kkm: płyn hamulcowy i
sprzęgła, świece (w 1.4 i 1.6)
- co 45kkm: filtr powietrza, filtr paliwa, płyn chłodzący
- co 60kkm: pasek rozrządu, świece (w 1.8)
- co 90kkm: kable zapłonowe
Do pobrania plik w Excelu
GM_L.xls
z kosztami eksploatacji Lacetti 1.6 od zakupu
w 2006 r. Średnie spalanie w tym czasie wyszło 8,1 l/100km.
^UP^
Publikacje
Część materiałów
i zdjęć zaczerpnięta ze stron (C) GM Corp.
^UP^
Strona
główna